Red Dead-nyheter i veckan? "Det enda jag kan tänka på just nu"

Robot
Red Dead-nyheter i veckan? "Det enda jag kan tänka på just nu"

Red Dead 2 till Switch 2, PS5 och Xbox Series?

#red-dead-redemption, #red-dead-redemption-2

Medlem

Half-Life 3 Confirmed

signatur
Releasehästryttare

Om det släpper rdr2 till sw2 så lär det väl vara max 40 fps där med?

Medlem
Skrivet av Devan:

Om det släpper rdr2 till sw2 så lär det väl vara max 40 fps där med?

Antagligen, men vore ju kul om de har en "next gen patch" och får upp det till 60

Medlem

Skulle gärna ta en patch till PS5. Men undra om de säljer det som ett helt nytt spel, en betald uppgradering eller gratis uppgradering.

Medlem

Prequel till prequel

signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Låter nästan som han hypar upp något så kommer alla bli besvikna

signatur

1# FZ Troll

Medlem
Skrivet av itsnotme:

Skulle gärna ta en patch till PS5. Men undra om de säljer det som ett helt nytt spel, en betald uppgradering eller gratis uppgradering.

Om inte gratis, så hoppas jag på max 100 kr som de gjorde för GTA 5. Tar de fullpris så kan de glömma det.

Medlem

Det enda spelet behöver är 60 fps på konsolerna. Men man kan väl gissa en del raytracing för PC som de lade till på PC GTA5

Medlem
Skrivet av robbis:

Låter nästan som han hypar upp något så kommer alla bli besvikna

Ja, försår inte uppståndelsen kring rdr2.
60fps, snygg grafik och moddar det har man haft på PC sen flera år.
Switch 2 version 🙄

Medlem
Skrivet av Bullen86:

Om inte gratis, så hoppas jag på max 100 kr som de gjorde för GTA 5. Tar de fullpris så kan de glömma det.

Grejen är att Sony hade en rea förra veckan på Red Dead Redemption 2, den största rean hittills. Men jag valde att inte slå till, jag fick en smygande känsla att Rockstar ville få så många gamla versioner sålda som möjligt innan de kan kränga nya pengar för en ny utgåva. Får se om min pessimist visar sig vara sann...

Medlem

RDR 1 till PS5 ser väl fortfarande ut som ett PS2 spel?

Jag hade velat ha en riktig remaster av RDR1 som känns som RDR2 när man spelar.

En remaster med 60 fps och 4K vore fan underbart. Tveklöst det bästa spelet som gjort skulle bli ännu bättre.

Medlem
Skrivet av itsnotme:

Grejen är att Sony hade en rea förra veckan på Red Dead Redemption 2, den största rean hittills. Men jag valde att inte slå till, jag fick en smygande känsla att Rockstar ville få så många gamla versioner sålda som möjligt innan de kan kränga nya pengar för en ny utgåva. Får se om min pessimist visar sig vara sann...

Var nära att slå till på den rean, men kände samma misstänksamhet som dig eftersom det ryktas om ett 60fps släpp som kan vara på gång snart. Och det blir säkert en specialutgåva till fullpris.

signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Nytt innehåll till GTA Online med lite cowboykläder och en flygande mc som ser ut som en häst.

signatur

❓ Saknar du Calle Johansson-Sundelius (och Victor Leijonhufvud)? 🎙️ Lyssna på podden Virtuellt och må gott!

Medlem
Skrivet av itsnotme:

Så är det säkert. Kommer nog en urläcker version i väntan på GTA6.

De har ju inga skrupler alls när det kommer till att kränga upphottade versioner till nya format.

Medlem
Skrivet av Andreas88:

RDR 1 till PS5 ser väl fortfarande ut som ett PS2 spel?

Jag hade velat ha en riktig remaster av RDR1 som känns som RDR2 när man spelar.

Ps2? Det var otroligt snyggt för sin tid när det kom till PS3. Kolla på ett PS2-spel och jämför. Exempelvis Red Dead Revolver.

Medlem

Dags för greedy-Rockstar att slå till igen.
Känns ju som dom varit rätt sega på att uppdatera spelet, ändå 5 år sedan Playstation 5 och XSX släpptes.
Tyckte spelet såg ut bra fortfarande, så är det ingen gratis uppdatering så kan dom ju glömma det. 60 fps är egentligen det enda som behövts.
Hade varit visare att modernisera första spelet än RDR 2.

Medlem

RD2 ser ju sjukt bra ut fortfarande, jag hade varit mycket gladare att få se en riktigt remaster av RD1 och inte en port från PS3 version men det lär ju tyvärr inte hända.

Skrivet av GordonF:

Switch 2 version 🙄

Om du inte förstår att alla inte spelar på en PC så verkar du inte ha mycket förstånd.

Medlem
Skrivet av ScreamingWhisper:

Om du inte förstår att alla inte spelar på en PC så verkar du inte ha mycket förstånd.

Fler kanske borde
Förstånd har jag mer än dig.

Medlem

Känns som upplagt för besvikelse. Vet ju inte ens om det gäller spelen, han kanske bara har något annat spännande projekt som han är involverad i.

Medlem

Primacon på yt sa att det kan komma ett Nintendo direct i veckan där rdr2 släpps till switch.
Han nämnde också att dom vill säkert visa mer a Bonanza innan release på 1 månad.

signatur

These are dark times there's no denying. The world has perhaps faced no greater threat than it does today. But I say this to our citizenry. We ever your servants, will continue to defend your liberty and repel the forces that seek to take it from you. Your ministry, remains, strong.

Medlem
Skrivet av Dreijer:

Ps2? Det var otroligt snyggt för sin tid när det kom till PS3. Kolla på ett PS2-spel och jämför. Exempelvis Red Dead Revolver.

Haha sorry, jag spelade det aldrig. Men du förstår vad jag menar tror jag, jag hade velat spela en remaster som är i nivå med RDR2 på PS5.

Redaktör
Ponny
Skrivet av itsnotme:

Skrivet av Bullen86:

Medhåll. 100 spänn kändes okej. Betalt lär de ta, frågan är hur mycket?

Men det kan lika gärna sluta i ingenting alls. Men för en som ännu inte lirat Red Dead 2 håller jag tummarna.

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Medhåll. 100 spänn kändes okej. Betalt lär de ta, frågan är hur mycket?

Men det kan lika gärna sluta i ingenting alls. Men för en som ännu inte lirat Red Dead 2 håller jag tummarna.

Ååh vad jag önskar jag inte hade spelat det. Topp 5 all time personligen.

Undrar vad det kan vara. Som han uttrycker sig behöver det vara Single player DLC eller en uppföljare för att jag inte ska bli besviken.

Medlem

Jag spelade om det på ps5 nu under våren och jag tycker det är fantastiskt. Trodde jag spelade det rätt grundligt men det är uppenbart att jag har missat hur mycket som helst. Tittade på såna där "9/10 players didn´t know this about RDR2" och ja, jag har missat fantastiskt mycket. Jag kanske måste spela om det igen men inte nu på ett tag.

signatur

Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.

Medlem
Skrivet av itsnotme:

Lär ju inte vara gratis om man ser till hur dom brukar göra saker.

signatur

1338 - One Step Above

Medlem
Skrivet av GordonF:

Switch 2 version 🙄

Och om man inte har en grym PC som klarar spelet utan bara en PS5? Hur ska man få 60 fps då tänker du? Förutom en officiell uppdatering från Rockstar.
Jag älskar fortfarande spelet och att kunna spela det på bästa möjliga sätt på hårdvaran jag har vore fantastiskt.

signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Och om man inte har en grym PC som klarar spelet utan bara en PS5? Hur ska man få 60 fps då tänker du? Förutom en officiell uppdatering från Rockstar.
Jag älskar fortfarande spelet och att kunna spela det på bästa möjliga sätt på hårdvaran jag har vore fantastiskt.

Jag tänkte inte så långt utan mer att dom flesta här kör på PC.

12
Skriv svar